ANECT: Z ajťáků jsme udělali nejcitovanější experty mezi přímou konkurencí
70%
nárůst medializace
450+
v médiích
1.
mezi konkurencí
- Etablovat doposud celkem neznámou značku na trhu IT/ICT a vytvořit jí profesní renomé mezi IT odborníky i širokou veřejností pro nás byla velká výzva. Navíc ANECT tou dobou procházel transformací z klasického integrátora sítí a nově chtěl být profilován jako jedna z předních společností zabývající se kybernetickou bezpečností a cloudovými službami.
- Náším úkolem bylo dostat velmi odbornou firmu bez předchozí aktivní komunikace do mainstreamových médií. A protože zaměření ANECT je nemožné přesně vystihnout jednou větou, šlo o náročné zadání.
- Nejprve jsme si udělali srovnání, zjistili jsme klíčové benefity přímé konkurence a jejích produktů a vytvořili jsme vlastní sdělení. Zaměřili jsme se přitom na ty služby, v nichž je Anect silný a má v nich určitou exkluzivitu (např. vlastní řešení v oblasti datových center a kyberbezpečnosti, inovativní programy).
- Vytipovali jsme odborníky a oblasti, které jsou pro ně zásadní z hlediska byznysu, a profilovali je v médiích. Současně jsme hledali také další příležitosti pro jejich uplatnění a oslovení potenciální zákazníků i zaměstnanců – např. účast na konferencích, workshopech, kulatých stolech.
- Medializaci podpořili pravidelné schůzky s odborníky, účast na odborných seminářích společnosti, sledování konkurence i dění v médiích.
- Do profilace byli zařazeni také vedoucí osobnosti firmy.
- Odborná témata jsme uplatňovali v IT médiích, se sdělením jsme ale pracovali i tak, aby bylo pochopitelné pro širokou veřejnost, a tedy uplatnitelné v mainstreamu.
- Počet mediální přítomnosti klienta jsme zvýšili o více než 70 %. ANECT se stal ve srovnání se svými pěti přímými konkurenty nejcitovanějším odborníkem na témata z oblasti kybernetické bezpečnosti.
- Celkově se z původního posledního, pátého, místa v počtu výstupů od počátku spolupráce dostal na druhou příčku.
- Odborná témata se nám přitom daří dostávat i mimo IT média, do mainstreamu. Sdělení odborníků, která jsou často velmi složitá, totiž umíme zjednodušit, zajímavě popsat a uplatnit na příkladu popisujícím problém, s nímž se lidé běžně mohou setkat (např. zabezpečení chytrých hraček pro děti, rizika nabíjení telefonů v OC).
- Přestože je v IT velká konkurence a spolupráce s odbornými médii je ve většině případů podmíněna inzercí, daří se nám profilace ANECTu v IT médiích i bez inzertní podpory, a to nejen díky vhodně zpracovaným tématům, ale i osobním vztahům s novináři.
„Jsme IT firma, takže je malinko složitější pochopit naše portfolio služeb a pracovat s ním. S EPICem spolupracujeme od roku 2017 a v našem prostředí se zorientoval velmi rychle. Oceňuji především jejich profesionalitu, flexibilitu, svižnost, přesnost a chuť přicházet s novými nápady.“
Další case studies
Trinity Bank: Úspěšný rebranding z kampeličky na respektovanou banku
Rebrandingem mezi elitu
Synlab: Úspěšná aplikace integrované komunikace
Přes 1000 výstupů za dva roky
ANECT: Z ajťáků jsme udělali nejcitovanější experty mezi přímou konkurencí
Zvýšení medializace o 70 %
Saint-Gobain ADFORS: Regionální employer branding největšího světového výrobce perlinky
Zvýšení medializace o 65 %
Saint-Gobain Constructions Products: Díky nám jsou sádrokarton, fasády a izolace „sexy“
Efektivní integrace čtyř brandů
Nejřemeslníci.cz: Re-launch známého portálu zahltil provozovatele poptávkami
Přes 70 výstupů z tiskovky
ČED: Efektivní brandbuilding dodavatele energií
Noví klienti díky kampaním na Facebooku
Synlab: Promyšlená syntéza několika sociálních sítí
Zvýšení dosahu příspěvků na Facebooku o 300 %
Yves Rocher: Cíle jsme splnili už za tři měsíce
Zvýšení dosahu příspěvků na sítích o 380 % za tři měsíce
PwC: Změna vnímání značky jako dodavatele komplexnějších služeb
Zvýšení medializace o 79 % za jediný rok