ANECT: Z ajťáků jsme udělali nejcitovanější experty mezi přímou konkurencí

70%

nárůst medializace

450+

v médiích

1.

mezi konkurencí

Zadání

  • Mediálně podpořit ryze českou značku s dlouhou tradicí na trhu IT/ICT a vytvořit jí ještě větší profesní renomé mezi IT odborníky i širokou veřejností pro nás byla velká výzva. Navíc ANECT se od svého založení v roce 1993 významně posunul od tradičního systémového integrátora do role jedné z předních společností zabývající se kybernetickou bezpečností, cloudovými službami a digitalizací.
  • Naším úkolem bylo dostat velmi odbornou firmu i do mainstreamových médií. A protože portfolio služeb ANECTu je nemožné přesně vystihnout jednou větou, šlo o náročné zadání. 

strategie

  • Nejprve jsme si udělali srovnání, zjistili jsme klíčové benefity přímé konkurence a jejích produktů a vytvořili jsme vlastní sdělení. Zaměřili jsme se přitom na ty služby, v nichž je ANECT silný a má v nich určitou exkluzivitu (např. vlastní řešení v oblasti datových center a kyberbezpečnosti, inovativní programy).
  • Vytipovali jsme odborníky a oblasti, které jsou pro ně zásadní z hlediska byznysu, a profilovali je v médiích. Současně jsme hledali také další příležitosti pro jejich uplatnění a oslovení potenciální zákazníků i zaměstnanců – např. účast na konferencích, workshopech, kulatých stolech.
  • Medializaci podpořili pravidelné schůzky s odborníky, účast na odborných seminářích společnosti, sledování konkurence i dění v médiích.
  • Do profilace byli zařazeni také vedoucí osobnosti firmy.
  • Odborná témata jsme uplatňovali v IT médiích, se sdělením jsme ale pracovali i tak, aby bylo pochopitelné pro širokou veřejnost, a tedy uplatnitelné v mainstreamu.

Výsledek

  • Počet mediální přítomnosti klienta jsme zvýšili o více než 70 %. ANECT se stal ve srovnání se svými pěti přímými konkurenty nejcitovanějším odborníkem na témata z oblasti kybernetické bezpečnosti.
  • Celkově se z původního posledního, pátého, místa v počtu výstupů od počátku spolupráce dostal na druhou příčku.
  • Odborná témata se nám přitom daří dostávat i mimo IT média, do mainstreamu. Sdělení odborníků, která jsou často velmi složitá, totiž umíme zjednodušit, zajímavě popsat a uplatnit na příkladu popisujícím problém, s nímž se lidé běžně mohou setkat (např. zabezpečení chytrých hraček pro děti, rizika nabíjení telefonů v OC).
  • Přestože je v IT velká konkurence a spolupráce s odbornými médii je ve většině případů podmíněna inzercí, daří se nám profilace ANECTu v IT médiích i bez inzertní podpory, a to nejen díky vhodně zpracovaným tématům, ale i osobním vztahům s novináři.

„Jsme IT firma, takže je malinko složitější pochopit naše portfolio služeb a pracovat s ním. S EPICem spolupracujeme od roku 2017 a v našem prostředí se zorientoval velmi rychle. Oceňuji především jejich profesionalitu, flexibilitu, svižnost, přesnost a chuť přicházet s novými nápady.“

Monika Nováková
Marketing & PR Manager

Další case studies

Parallel Garden: Jak jsme v crowdfundingu vybrali skoro milion

Parallel Garden: Jak jsme v crowdfundingu vybrali skoro milion

Parallel Garden: Milion na Hithitu pro hydroponii SKUBA

Princezna zakletá v čase 2: Přes 100 000 diváků v kinech

Princezna zakletá v čase 2: Přes 100 000 diváků v kinech

Princezna zakletá v čase 2: Přes 100 000 diváků v kinech

Karpuchina Gallery: Šest set tisíc pro Ukrajinu

Karpuchina Gallery: Šest set tisíc pro Ukrajinu

Karpuchina Gallery: Šest set tisíc pro Ukrajinu

Noerr: Top 10 mediálně nejcitovanější advokátní kancelář

Noerr: Top 10 mediálně nejcitovanější advokátní kancelář

4,5x nárůst publicity

Trinity Bank: Úspěšný rebranding z kampeličky na respektovanou banku

Trinity Bank: Úspěšný rebranding z kampeličky na respektovanou banku

Rebrandingem mezi elitu

Synlab: Nejcitovanější laboratoř v ČR

Synlab: Nejcitovanější laboratoř v ČR

Přes 1600 výstupů za tři roky

ANECT: Z ajťáků jsme udělali nejcitovanější experty mezi přímou konkurencí

ANECT: Z ajťáků jsme udělali nejcitovanější experty mezi přímou konkurencí

Zvýšení medializace o 70 %

Saint-Gobain ADFORS: Regionální employer branding největšího světového výrobce perlinky

Saint-Gobain ADFORS: Regionální employer branding největšího světového výrobce perlinky

Zvýšení medializace o 65 %

Saint-Gobain Construction Products:  Díky nám jsou sádrokarton, fasády a izolace „sexy“

Saint-Gobain Construction Products: Díky nám jsou sádrokarton, fasády a izolace „sexy“

Efektivní integrace čtyř brandů

Nejřemeslníci.cz: Re-launch známého portálu zahltil provozovatele poptávkami

Nejřemeslníci.cz: Re-launch známého portálu zahltil provozovatele poptávkami

Přes 70 výstupů z tiskovky

ČED: Efektivní brandbuilding dodavatele energií

ČED: Efektivní brandbuilding dodavatele energií

Noví klienti díky kampaním na Facebooku

Synlab: Promyšlená syntéza několika sociálních sítí

Synlab: Promyšlená syntéza několika sociálních sítí

Zvýšení dosahu příspěvků na Facebooku o 300 %

Yves Rocher: Cíle jsme splnili už za tři měsíce

Yves Rocher: Cíle jsme splnili už za tři měsíce

Zvýšení dosahu příspěvků na sítích o 380 % za tři měsíce

PwC: Změna vnímání značky jako dodavatele komplexnějších služeb

PwC: Změna vnímání značky jako dodavatele komplexnějších služeb

Zvýšení medializace o 79 % za jediný rok

Karpuchina Gallery: 100% SOLD OUT! Jak jsme pomohli vyprodat výstavu za bitcoin

Karpuchina Gallery: 100% SOLD OUT! Jak jsme pomohli vyprodat výstavu za bitcoin

Pomohli jsme vyprodat výstavu obrazů za bitcoin

PwC Legal: Z nulové komunikace mezi nejcitovanější advokátní kanceláře

PwC Legal: Z nulové komunikace mezi nejcitovanější advokátní kanceláře

Z nuly na vrchol

Pomůžeme i vaší značce